ten pierwszy został zaskarżony do trybunału konstytucyjnego
poniżej fragment tłumaczenia z googli:
Traktat lizboński rozszerzony - podobnie jak jego poprzednik, Jednolity Akt Europejski, traktaty z Maastricht, Amsterdamu i Nicei - i inni kompetencji Unii Europejskiej, rozszerzenie możliwości w Radzie kwalifikowaną większością głosów, w celu zwiększenia udziału Parlamentu Europejskiego w procedurze legislacyjnej i zastępuje istniejące struktury na filarach. Jednocześnie, Unia Europejska własną osobowość prawną. Ponadto traktat przepisy nie Traktat ustanawiający Konstytucję dla Europy, gdzie wszyscy, ale wyraźnie określonych konstytucyjnych koncepcji i opis zrezygnować. Ponadto, przewiduje szereg reform instytucji i procedur Unii Europejskiej.
Zgoda prawa w sprawie Traktatu z Lizbony i towarzyszących przeszedł pomyślnie w październiku 2008, niemiecki procesu legislacyjnego. Prawo międzynarodowe, umowa jeszcze nie jest skuteczne, ponieważ ta, wraz z ratyfikacji przez wszystkie państwa członkowskie UE zgodnie z ich zasadami konstytucyjnymi, złożeniu dokumentów ratyfikacyjnych wszystkich 27 państw członkowskich w Rzym / Włochy wymaga. Przewodniczący, po wnioskodawcy i skarżącego pilnego nakazu na Federalny Trybunał Konstytucyjny nakazała niemiecki ratyfikacji nie została jeszcze wydana. Obecnie 23 z 27 państw członkowskich jego ratyfikacyjne składa się w Rzymie. Brakuje mu instrumenty Irlandii, Polsce, Republice Czeskiej i Republiki Federalnej Niemiec.
Skarżący w postępowaniu 2 BvR 1010/08 (Gauweiler), podczas gdy wnioskodawca instytucja w sporze procedury 2 BVE 2 / 08, sprawia, że jego konstytucyjnych twierdzi, że prawa zgody w sprawie Traktatu z Lizbony demokratycznej zasady, zasady suwerennej państwowości Republiki Federalnej Niemiec i zasada podziału władzy naruszone. W szczególności, twierdzi on, że rozszerzenie kompetencji UE oraz możliwość pozostałe braki w umiejętnościach, albo poprzez ekspansywną orzecznictwo ETS lub poprzez zastosowanie tzw klauzula elastyczności się zamknąć do kompetencji kompetencji UE. W uzupełnieniu do Rady Europejskiej brakowało legitymacji demokratycznej, z powodu braku przejrzystości w procesie podejmowania decyzji i długiego łańcucha pośredników etapy pozyskiwania prawomocności państwa członkowskie sprzeciwiają. Dzięki rozszerzeniu kompetencji dla bezpieczeństwa wewnętrznego i egzekwowania prawa wnikać Konstytucji UE w rdzeniu przed państwowości. Ponadto jest to niezgodne z Ustawą Zasadniczą zastrzec, że UE jest przedmiotem prawa międzynarodowego oraz że zewnętrzna aparatura i daleko idących kompetencji polityki zagranicznej. To będzie odrębne państwa, co z jednoczesną utratą suwerennej państwowości Republiki Federalnej Niemiec. Podobnie, umowy naruszyła zasadę podziału władzy, ponieważ rząd federalny na poziomie europejskim, zwłaszcza w Radzie koncentrowały się legislacyjna mogłaby przyjąć funkcję, a tym samym jako część Rady ustawić wyższe prawa, że prawo przyjęte przez Bundestag tłumu. Skarżący uważa, że prawnie wiążący Karcie Praw Podstawowych w Traktacie z Lizbony również wynikających z Ustawy Zasadniczej, wolności, równości i sprawiedliwości wpływa podstawowych, głównie z powodu ludzkiej godności w ramach UE nie jest ściśle przestrzegane, ale właściwej równowagi z innymi towarami będą narażone. Przepisy suplementu do Traktatu z Lizbony są także niezgodne z zasadą demokracji podstawowego programowania.
Z jego zastosowania w sporach narządów (2 BVE 2 / 08) jako członek Bundestagu, jest także niezgodne z zasadą demokratycznego, a także do ograniczenia prawa do uczestnictwa, jako członek niemieckiego Bundestagu argumentował. Jednocześnie twierdzi on, że uprawnienia Bundestagu z transferem suwerenności do UE należy osłabła.
Skarżący w postępowaniu 2 BvR 1022/08 (Buchnera) sprawia, że transfer wielu obowiązków do UE, a "sprzedaż państwowych kluczowe kompetencje" równoznaczne. To przejawia się zwłaszcza w rozwiązaniu filarów struktury i stworzenie jednolitej osobowości prawnej UE, w którym wszystkie prawa europejskiego, ponadnarodowego charakteru. Ponadto, państwa prawa została naruszone, ponieważ Traktat z Lizbony nie podstawowe czynności prawnych przed Trybunałem przewiduje.
53 członków niemieckiego Bundestagu wyraźnie - jak również przez skarżącego w postępowaniu 2 BvR 1010/08 - jako obywatel Republiki Federalnej Niemiec podniesione Verfassungsbeschwerde (2 BvR 1259/08), wśród innych przyczyn tak, że godność po Traktacie z Lizbony do abwägbaren prawnych będzie.
Niemieckiego Bundestagu "Lewica" stosowane w organie sporu procedury 2 BVE 5 / 08, stwierdzenie, że prawa zgody na Traktat Lizboński niemieckiego Bundestagu w jej podstawowych praw jako chronione organem prawodawczym naruszone. Poprzez przekazanie kompetencji stracić niemieckiego Bundestagu i inni uprawnienia decyzyjne nad rozmieszczeniem sił niemieckich w dziedzinie europejskiej kryzysu. Ponadto, nie jest z podstawowego prawa, że umowa wojskowa walki poza Unią misjach "zapobiegania konfliktom" i do "walki z terroryzmem" szacunku.
Traktat lizboński II - Najważniejsze z nowych w skrócie
• rozbudowa i przeregulowanie obowiązków
- Nowe uprawnienia do ponadnarodowych "pierwszego filaru"
- Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych
( "Trzeci filar")
- Międzyrządowej współpracy w dziedzinie zagranicznej i
Polityka bezpieczeństwa ( "drugi filar")
• zmiany w systemie organów i procesu legislacyjnego
• Udział i parlamentów krajowych w
Procedury podejmowania decyzji w Unii
• Zmiana procedur prawa pierwotnego
• dalsze znaczące zmiany
III. Dopuszczalność
1. Reklamacje
2. Organów sporów
a) 2 BVE 2 / 08
b) 2 BVE 5 / 08
Substancja IV
1. Skala badania (art. 38, 20, Artykuł 23, ustęp 1 Artykuł 79 pkt 3 i
Art. 146 GG)
- Demokratyczna uczestnictwa
- Ochrona składnika uprawnienia suwerenne i
Państwowości jako ograniczenie integracji
2. Kompetencje na koszt niemieckiego Bundestagu
(Wypowiedzenie)
a) ilościowe uwagę
b) oceny jakościowej
3. Krok Stationary demokratyzacji Unii Europejskiej
a) zakres delegowanych suwerennych praw i niezależności
Europejskich procedur decyzyjnych
b) specyfiki organizacji i ponadnarodowych
Podejmowanie decyzji
c) wzmocnienie demokracji na szczeblu europejskim oferty
4. Prawo dysponowania podstawowym prawem
- Charakter prawny międzynarodowych traktatów
- Uproszczona procedura zmian
- Passerelleklauseln
- Klauzule elastyczności
- Prymat prawa Unii
5. Poszczególne obszary polityki, zwłaszcza
- Współpraca sądowa w sprawach karnych
- Międzynarodowe konwencje
- Wspólna polityka handlowa
6. Wspólnej Polityki Obrony
a) Unia Europejska jako system wzajemnego zbiorowego
Bezpieczeństwa (art. 24 pkt 2 GG)
b) stosowania konstytucyjnych parlamentarnej obrony rezerwacja
7. Opieki zasady
- Zobowiązanie do przestrzegania zasad społecznej Unii
- Ograniczenie Państwie Członkowskim zdolność do działania
V. Skutki prawne
za http://prawica.net/node/15323:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz