poniedziałek, 9 lutego 2009

TRAKTAT LIZBOŃSKI zaskarżony przez niemcy!

ze względu na niezgodność traktatu z konstytucją niemiecką,
ten pierwszy został zaskarżony do trybunału konstytucyjnego



poniżej fragment tłumaczenia z googli:

Traktat lizboński rozszerzony - podobnie jak jego poprzednik, Jednolity Akt Europejski, traktaty z Maastricht, Amsterdamu i Nicei - i inni kompetencji Unii Europejskiej, rozszerzenie możliwości w Radzie kwalifikowaną większością głosów, w celu zwiększenia udziału Parlamentu Europejskiego w procedurze legislacyjnej i zastępuje istniejące struktury na filarach. Jednocześnie, Unia Europejska własną osobowość prawną. Ponadto traktat przepisy nie Traktat ustanawiający Konstytucję dla Europy, gdzie wszyscy, ale wyraźnie określonych konstytucyjnych koncepcji i opis zrezygnować. Ponadto, przewiduje szereg reform instytucji i procedur Unii Europejskiej.

Zgoda prawa w sprawie Traktatu z Lizbony i towarzyszących przeszedł pomyślnie w październiku 2008, niemiecki procesu legislacyjnego. Prawo międzynarodowe, umowa jeszcze nie jest skuteczne, ponieważ ta, wraz z ratyfikacji przez wszystkie państwa członkowskie UE zgodnie z ich zasadami konstytucyjnymi, złożeniu dokumentów ratyfikacyjnych wszystkich 27 państw członkowskich w Rzym / Włochy wymaga. Przewodniczący, po wnioskodawcy i skarżącego pilnego nakazu na Federalny Trybunał Konstytucyjny nakazała niemiecki ratyfikacji nie została jeszcze wydana. Obecnie 23 z 27 państw członkowskich jego ratyfikacyjne składa się w Rzymie. Brakuje mu instrumenty Irlandii, Polsce, Republice Czeskiej i Republiki Federalnej Niemiec.

Skarżący w postępowaniu 2 BvR 1010/08 (Gauweiler), podczas gdy wnioskodawca instytucja w sporze procedury 2 BVE 2 / 08, sprawia, że jego konstytucyjnych twierdzi, że prawa zgody w sprawie Traktatu z Lizbony demokratycznej zasady, zasady suwerennej państwowości Republiki Federalnej Niemiec i zasada podziału władzy naruszone. W szczególności, twierdzi on, że rozszerzenie kompetencji UE oraz możliwość pozostałe braki w umiejętnościach, albo poprzez ekspansywną orzecznictwo ETS lub poprzez zastosowanie tzw klauzula elastyczności się zamknąć do kompetencji kompetencji UE. W uzupełnieniu do Rady Europejskiej brakowało legitymacji demokratycznej, z powodu braku przejrzystości w procesie podejmowania decyzji i długiego łańcucha pośredników etapy pozyskiwania prawomocności państwa członkowskie sprzeciwiają. Dzięki rozszerzeniu kompetencji dla bezpieczeństwa wewnętrznego i egzekwowania prawa wnikać Konstytucji UE w rdzeniu przed państwowości. Ponadto jest to niezgodne z Ustawą Zasadniczą zastrzec, że UE jest przedmiotem prawa międzynarodowego oraz że zewnętrzna aparatura i daleko idących kompetencji polityki zagranicznej. To będzie odrębne państwa, co z jednoczesną utratą suwerennej państwowości Republiki Federalnej Niemiec. Podobnie, umowy naruszyła zasadę podziału władzy, ponieważ rząd federalny na poziomie europejskim, zwłaszcza w Radzie koncentrowały się legislacyjna mogłaby przyjąć funkcję, a tym samym jako część Rady ustawić wyższe prawa, że prawo przyjęte przez Bundestag tłumu. Skarżący uważa, że prawnie wiążący Karcie Praw Podstawowych w Traktacie z Lizbony również wynikających z Ustawy Zasadniczej, wolności, równości i sprawiedliwości wpływa podstawowych, głównie z powodu ludzkiej godności w ramach UE nie jest ściśle przestrzegane, ale właściwej równowagi z innymi towarami będą narażone. Przepisy suplementu do Traktatu z Lizbony są także niezgodne z zasadą demokracji podstawowego programowania.

Z jego zastosowania w sporach narządów (2 BVE 2 / 08) jako członek Bundestagu, jest także niezgodne z zasadą demokratycznego, a także do ograniczenia prawa do uczestnictwa, jako członek niemieckiego Bundestagu argumentował. Jednocześnie twierdzi on, że uprawnienia Bundestagu z transferem suwerenności do UE należy osłabła.

Skarżący w postępowaniu 2 BvR 1022/08 (Buchnera) sprawia, że transfer wielu obowiązków do UE, a "sprzedaż państwowych kluczowe kompetencje" równoznaczne. To przejawia się zwłaszcza w rozwiązaniu filarów struktury i stworzenie jednolitej osobowości prawnej UE, w którym wszystkie prawa europejskiego, ponadnarodowego charakteru. Ponadto, państwa prawa została naruszone, ponieważ Traktat z Lizbony nie podstawowe czynności prawnych przed Trybunałem przewiduje.

53 członków niemieckiego Bundestagu wyraźnie - jak również przez skarżącego w postępowaniu 2 BvR 1010/08 - jako obywatel Republiki Federalnej Niemiec podniesione Verfassungsbeschwerde (2 BvR 1259/08), wśród innych przyczyn tak, że godność po Traktacie z Lizbony do abwägbaren prawnych będzie.

Niemieckiego Bundestagu "Lewica" stosowane w organie sporu procedury 2 BVE 5 / 08, stwierdzenie, że prawa zgody na Traktat Lizboński niemieckiego Bundestagu w jej podstawowych praw jako chronione organem prawodawczym naruszone. Poprzez przekazanie kompetencji stracić niemieckiego Bundestagu i inni uprawnienia decyzyjne nad rozmieszczeniem sił niemieckich w dziedzinie europejskiej kryzysu. Ponadto, nie jest z podstawowego prawa, że umowa wojskowa walki poza Unią misjach "zapobiegania konfliktom" i do "walki z terroryzmem" szacunku.

Traktat lizboński II - Najważniejsze z nowych w skrócie

• rozbudowa i przeregulowanie obowiązków

- Nowe uprawnienia do ponadnarodowych "pierwszego filaru"

- Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych

( "Trzeci filar")

- Międzyrządowej współpracy w dziedzinie zagranicznej i

Polityka bezpieczeństwa ( "drugi filar")

• zmiany w systemie organów i procesu legislacyjnego

• Udział i parlamentów krajowych w

Procedury podejmowania decyzji w Unii

• Zmiana procedur prawa pierwotnego

• dalsze znaczące zmiany

III. Dopuszczalność

1. Reklamacje

2. Organów sporów

a) 2 BVE 2 / 08

b) 2 BVE 5 / 08

Substancja IV

1. Skala badania (art. 38, 20, Artykuł 23, ustęp 1 Artykuł 79 pkt 3 i

Art. 146 GG)

- Demokratyczna uczestnictwa

- Ochrona składnika uprawnienia suwerenne i

Państwowości jako ograniczenie integracji

2. Kompetencje na koszt niemieckiego Bundestagu

(Wypowiedzenie)

a) ilościowe uwagę

b) oceny jakościowej

3. Krok Stationary demokratyzacji Unii Europejskiej

a) zakres delegowanych suwerennych praw i niezależności

Europejskich procedur decyzyjnych

b) specyfiki organizacji i ponadnarodowych

Podejmowanie decyzji

c) wzmocnienie demokracji na szczeblu europejskim oferty

4. Prawo dysponowania podstawowym prawem

- Charakter prawny międzynarodowych traktatów

- Uproszczona procedura zmian

- Passerelleklauseln

- Klauzule elastyczności

- Prymat prawa Unii

5. Poszczególne obszary polityki, zwłaszcza

- Współpraca sądowa w sprawach karnych

- Międzynarodowe konwencje

- Wspólna polityka handlowa

6. Wspólnej Polityki Obrony

a) Unia Europejska jako system wzajemnego zbiorowego

Bezpieczeństwa (art. 24 pkt 2 GG)

b) stosowania konstytucyjnych parlamentarnej obrony rezerwacja

7. Opieki zasady

- Zobowiązanie do przestrzegania zasad społecznej Unii

- Ograniczenie Państwie Członkowskim zdolność do działania

V. Skutki prawne

za http://prawica.net/node/15323:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz